پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل تعاون روستایی ایلام؛

سطح زیر کشت باغات زیتون در ایلام ۱۰۰۰ هکتار است

۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ۲۳:۵۷ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: سطح زیر کشت باغات زیتون در استان حدود یک هزار هکتار است و متوسط میزان استحصال روغن زیتون از کلیه ارقام آن حدودا با ازای هر ۹ کیلو گرم زیتون خام یک لیتر روغن استحصال می‌شود.

به گزارش ایلام رویداد؛حمیدرضا شکری روز پنج شنبه در بازدید از کارگاه روغن کشی زیتون اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان ایلام اظهار داشت: ظرفیت دستگاه روغن کشی زیتون اتحادیه تعاون روستایی۳۵۰ کیلوگرم در ساعت است.

وی افزود: روغن گیری زیتون کارگاه تعاون روستایی بصورت فرابکر بوده و بصورت پرس گرم و از طریق سانتریفیوژ انجام می شود و از بالاترین کیفیت برخورداره می باشد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: از مشکلات کارگاه روغن کشی تعاون روستایی قطعات مصرفی اصلی ان می باشد که هرساله در سرویس و تعمیر دستگاه با مشکل جدی مواجه می شود.

شکری ادامه داد: بمنظور استفاده بهینه از فرایند روغن کشی نیاز به خرید دستگاه‌های مورد نیاز به منظور تامین زنجیره تولید از جمله زیتون شور و زیتون پرورده می باشد که نیاز به حدود ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات می باشد
گفتنی است فصل برداشت زیتون از اویل مهرماه شروع و تا اواخر دی ماه پایان می یابد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام در پایان یادآور شد: سطح زیر کشت باغات زیتون در استان حدود یک هزار هکتار است و متوسط میزان استحصال روغن زیتون از کلیه ارقام آن حدودا با ازای هر ۹ کیلو گرم زیتون خام یک لیتر روغن استحصال می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان