پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل تعاون روستایی ایلام خبر داد؛

اجرای کشت قراردادی در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی آبی ایلام

۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۲۳:۴۳ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: امسال انجام ۳۵ هزار هکتار کشت قراردادی در اراضی آبی از تعهدات اجرایی تعاون روستایی است.

به گزارش ایلام رویداد؛حمیدرضا شکری در گردهمایی بهره وری از کشت پاییزه ایلام به اجرایی شدن سند تحویل حجمی آب با همکاری شرکت اب منطقه ای استان و سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: تعاون روستایی استان مجری طرح تحویل حجمی آب از طریق تعاونی های تولید است.

وی با اشاره به اینکه امسال انجام ۳۵ هزار هکتار کشت قراردادی در اراضی آبی از تعهدات اجرایی تعاون روستایی می باشد افزود: عملیات بهینه سازی مدیریت و مصرف آب کشاورزی همزمان با اجرای طرح کشت قراردادی پائیزه در دستور کار مدیریت تعاون روستایی استان قرار دارد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: از مهمترین اقدامات پیش رو تحویل حجمی آب در شبکه های اصلی آبیاری تا مصرف آن توسط گروههای هم آب در قالب پروژه توانمند سازی کشاورزان و مدیران عامل تعاونی های تولید است که در حال ساماندهی و اجرا می باشد.

شکری ادامه داد: تعاونی های تولید مهمترین تشکل ها در مدیریت تامین نیاز آبی محصولات الگوی کشت هستند و این مهم می تواند منتج به افزایش بهره وری فیزیکی و اقتصادی محصولات کشاوری به ازای هر متر مکعب آب مصرفی به مزارع گردد.

وی ادامه داد: در شرایط موجود و با توجه به وجود زیر ساخت های اجرا شده در بخش آب و خاک استان، هنوز فاصله زیادی تا بهره وری مطلوب تولید محصولات کشاورزی، به ازای هر متر مکعب آب مصرفی داریم و با همکاری مدیریت ترویج و سایر ادارات تابعه بخش جهاد کشاورزی استان، افزایش میزان بهره وری الگوی کشت گندم آبی به بیش از یک کیلو گرم به ازای هر متر مکعب آب مصرفی، دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان