پایگاه خبری ایلام رویداد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام؛

۲ تُن انواع فرآورده غیر بهداشتی در ایلام کشف و معدوم شد

۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۸:۴۵ چاپ

ایلام رویداد |رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام از انجام ۹ هزار و ۳۴۵ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهر ایلام خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ‏ ۲ تُن انواع فرآورده غیر بهداشتی کشف و معدوم شد.

به گزارش ایلام رویداد؛ علی اکبر بگ محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۴ واحد صنفی عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در شهرستان ایلام شناسایی شده که دامپزشکی شهرستان ایلام طی یک برنامه ریزی انجام شده و به صورت محله محور روزانه از این واحدها، نظارت بهداشتی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قصابی‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه مرغ و ماهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، لبنیاتی‌ها، سردخانه‌ها از جمله واحدهایی هستند که مورد نظارت بهداشتی نیروهای دامپزشکی قرار می‌گیرند، افزود: ۲ اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار به صورت روزانه و برنامه ریزی شده از واحدهای صنفی مورد نظر نظارت بهداشتی انجام می‌دهند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام بیان کرد: در هفت ماهه سال جاری ۹ هزار و ۳۴۵ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهر ایلام انجام شده است.

بگ محمدی ادامه داد: طی این بازدیدها ۷۰ واحد اخطاریه دریافت و ۱۳۲ واحد نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: طی این بازدیدها همچنین بیش از ۲ تن گوشت، مرغ، ماهی و دیگر آلایشات خوراکی توسط نیروهای دامپزشکی کشف و معدوم سازی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: همچنین طی سال جاری ۱۶۸ مورد نمونه برداری از مراکز کبابی و لبنیاتی شهرستان ایلام انجام شده است.

وی افزود: طی نمونه برداری های صورت گرفته از لبنیاتی ها سه راس گاو مبتلا به تب مالت شناسایی و روانه کشتار شدند.

بگ محمدی عنوان کرد: ۶۸ مورد گشت مشترک نیز توسط نیروهای دامپزشکی با دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز در سال جاری انجام شده است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان