پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام؛

کود اوره از سه مبداء پتروشیمی برای کشاورزان استان ایلام تامین شد

۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۱۰:۴۲ چاپ

ایلام رویداد |مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از تامین کود اوره از سه مبداء پتروشیمی برای کشاورزان ایلامی خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛سیامک بیگی روز سه شنبه در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به تامین کود اوره از سه مبداء پتروشیمی پردیس, پتروشیمی رازی و مسجد سلیمان، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون مقدار ۱۷ هزار و ۵۷۲ تن و ۵۳۰ کیلوگرم از این سه مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی، افزود: تا اواسط آبان ماه بیش از ۲۳ هزار و۹۵۳ تن کود شیمیایی در سطح شهرستانهای استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از این میزان کود بیش از ۱ هزار و ۸۳۶ تن در شهرستان آبدانان، ۵۵۲ تن در شهرستان ایوان، ۳ هزار و ۶۷ تن در شهرستان چرداول، ۲ هزار و ۴۲ تن در شهرستان دره شهر و ۱۱ هزار ۴۳۶ تن در شهرستان دهلران توزیع شده است.

بیگی با اشاره به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان، بیان داشت: تا کنون در سال‌ جاری حدود ۴۱ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است.

وی تصریح کرد: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام عنوان کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

بیگی در پایان گفت: انواع کود شیمیایی از طریق ۵۸ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان ایلام توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان