پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: جمعیت جوان زیربنای اولویت‌های امروز کشور است و باید از آن به‌عنوان یک اصل زیربنایی یاد کرد و کثرت جمعیت را ارزش دانست.

به گزارش ایلام رویداد؛ فریده الیاس پوریان روز سه شنبه در نشست تشریح طرح تحول راهبردی خانواده و جمعیت اظهار داشت: رهبر عظیم الشأن انقلاب تاکنون بیش از ۴۲ بار بر مسئله جمعیت و فرزندآوری تاکید نموده و در همه سخنرانی‌هایشان هشدارهای جدی در این خصوص به مسئولین داده اند.

وی افزود: ایشان در مردادماه سال۱۳۹۰ بصورت رسمی و علنی به موضوع جمعیت پرداخته و بر لزوم مقابله با سیاست‌های تهدید نسل اشاره نمودند و فرمودند «هر‌گونه اقدام و تدبیر برای کنترل جمعیت بایستی پس از رسیدن جمعیت کشور به ۱۵۰ میلیون نفر صورت گیرد».

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین در آخرین دیدار خود با نمایندگان مجلس بر مسئله تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت تاکید نمودند.

الیاس پوریان خاطرنشان کرد: پرواضح است جمعیت جوان زیربنای اولویت‌های امروز کشور است و باید از آن به‌عنوان یک اصل زیربنایی یاد کرد و کثرت جمعیت را ارزش دانست.

وی در خصوص طرح تحول جمعیت عنوان کرد: در طرح تحول جمعیت باید موضوع شاخص‌های بحرانی در هر شهرستان بررسی شود و طبق آن شاخص‌ها در هر شهرستان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام بیان داشت: فرماندارن و مسئولین شهرستانی باید نسبت به این موضوع هوشیار شوند همچنین یکی از آیتم‌های ارزشیابی سالانه دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه بایستی نرخ شاخص باروری کل و ازدواج قرار گیرد و همه ما باید در این خصوص احساس مسئولیت کنیم.

وی گفت: با عنایت به پیش‌رو بودن انتخابات سرنوشت‌ساز و مهم در اسفندماه سال جاری (انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری) رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه همگان است و معظم‌له بارها بر حضور ارزشمند مردم در انتخابات تاکید نموده اند و اکنون وظیفه جامعه بزرگ بانوان است که با جهاد تبیین در این خصوص به صورت جدی ورود کنند تا گامی در راه نقش بر آب کردن نقشه‌های شوم دشمنان این مرز و بوم بردارند.

الیاس پوریان افزود: وظیفه همه آحاد جامعه نیز شرکت و تشویق به مشارکت و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است.

وی در ادامه با اشاره به حمله وحشیانه نیروهای صهیونیستی به مردم مظلوم غزه گفت: امام خامنه ای (مدظله العالی) در موضوع فلسطین می‌فرمایند:«مسئله فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است»، امروز صدای شکستن پایه‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد، اتفاقات امروز غزه را می توان ادامه جنگ‌های صلیبی دانست.

در ادامه جلسه شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر پرداخته و سوالات خود درخصوص موضوع جلسه را مطرح و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان