پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |در راستای برگزاری کنگره بانوان فعال کانون های فرهنگی مساجد کشور، دوره آموزشی مدیران خواهر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، برگزار شد .

به گزارش ایلام رویداد، نشست آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری خواهران استان ایلام امروز( 8 آذر )، با حضور «فریده الیاس پوریان» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام برگزار و مدیران کانون ها در این دوره با راهبرد های مدیریت فرهنگی و مبانی کار تشکیلاتی و بایسته های حوزه زنان و خانواده در کانون های مساجد آشنا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان اهداف و سیاست های تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت و افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 1372 بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری دینی و مذهبی در سطح مساجد تشکیل شدند .

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه در استان ایلام نیز تاکنون 310 کانون فرهنگی و هنری 86 باب کتابخانه مخزن دار تاسیس شده است گفت: این کانون ها در حوزه های مختلف از جمله مناسبت های ملی و مذهبی ، برنامه های ابلاغی ستاد کانون های مساجد در زمینه تشکیل گرو های سرود و تئاتر در مساجد ، فعالیت های کتاب و کتابخوانی ، فعالیت های قرآنی و سایر برنامه ها فعالیت دارند.

وی، در ادامه تشکیل کانون های تخصصی خواهران از برنامه های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان و تصریح کرد : این کانون ها با هدف تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده تاسیس و تشکیل شده است .

در ادامه این دوره کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به بیان وظایف حوزه خود در ستاد و آموزش سامانه بچه های مساجد به مدیران خواهر کانون ها پرداختند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان