پایگاه خبری ایلام رویداد

کنگره ای برای پاسداشت رشادت های شهدای محیط زیست؛

حضور دو خانواده شهید حفاظت محیط زیست ایلام در اولین کنگره شهدای محیط زیست کشور

۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ۱۷:۲۹ چاپ

ایلام رویداد |در این کنگره مقام معظم رهبری به نشانه‌ تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده‌ اولین شهید محیط زیست کشور، “هوشنگ نصیری” اهداء نمود که این مهم موجب خرسندی خانواده های شهدای محیط زیست شد.

به گزارش ایلام رویداد به نقل از پایگاه خبری راسان خبر؛ برای نخستین بار کنگره شهدای محیط زیست روز دوم آذرماه سال جاری به میزبانی اهواز و با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده فراجا برگزار شد که خانواده شهیدان عباس صید یوسفی و حسینعلی فتح اللهی دو شهید دفاع مقدس شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام در این کنگره حضور داشتند.

در این کنگره مقام معظم رهبری به نشانه‌ تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده‌ اولین شهید محیط زیست کشور، “هوشنگ نصیری” اهداء نمود که این مهم موجب خرسندی خانواده های معظم شهدای محیط زیست شد.

اعظم فتح الهی فرزند شهید حسینعلی فتح اللهی از شهدای حفاظت محیط زیست ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برگزاری این کنگره به جهت پاسداشت رشادت های شهدای حفاظت محیط زیست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی افزود: دیدار چهره به چهره خانواده های شهدا و جانبازان حفاظت محیط زیست با دکتر علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این کنگره به خوبی نشان داد که پدران و فرزندان شهید در جایگاه بالایی در این سازمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری این کنگره نقطه عطفی برای معرفی خدمات مدافعان و حافظان محیط زیست بود که این افراد با حفاظت و حراست از بیت المال و .. جان خود را نثار انقلاب و نظام کردند و در این راستا به وظایف خطیر خود به خوبی عمل نمودند.

این فرزند شهید ادامه داد: پدرم سال ۱۳۵۵ به استخدام اداره حفاظت محیط زیست دهلران درآمد و پس از چند سال خدمت صادقانه سال ۱۳۵۹ در اداره محیط زیست مهران و چندی بعد به اداره محیط زیست سرابله منتقل شد.

خانم فتح الهی اضافه کرد: سرانجام شهید حسینعلی در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۹ در حین انجام مأموریت در هرمز آباد مهران بر اثر انفجار مین به جای مانده از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

صابر صید یوسفی فرزند شهید محیط بان عباس صید یوسفی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در خصوص اهمیت محیط زیست و صیانت از این میراث گرانبها، از منظر قران کریم احادیث و روایت های بسیاری از بزرگان دین مبین اسلام نقل شده که همگی آن نشان از جایگاه بالای حفاظت دارد.

وی افزود: این شهیدان جهت حفاظت از محیط زیست جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با تبعیت از مولای متقیان حضرت علی (ع) و امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) به شهادت رسیدند و جانفشانی این عزیزان قطعا در پیشگاه خداوند متعال از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: شهدای محیط زیست به عنوان حافظان این عرصه از جان خود گذشتند تا ملت امروز در رفاه و امنیت باشند و ما همواره قدردان رشادت های این عزیزان هستند.

آقای صید یوسفی ادامه داد: اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده‌ اولین شهید محیط زیست کشور، “هوشنگ نصیری” از سوی رهبر معظم انقلاب عظمت و شکوه خاصی به این مراسم بخشید.

وی خاطر نشان کرد: اینجانب به نمایندگی از تمامی خانواده های شهدای محیط زیست از توجه و عنایت خاص مقام معظم رهبری به خانواده شهید نصیری تشکر و قدردانی می کنم و دست ایشان را از راه دور می بوسم.

وی ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری کنگره شهدای محیط زیست در راستای تجلیل از مقام شامخ این شهیدان ادامه داشته باشد تا مردم بیشتر از گذشته به حفاظت از محیط زیست بپردازند و قدردان این نعمت خدادای باشند.

این فرزند شهید در پایان یادآور شد: شهید عباس صید یوسفی از کارکنان حفاظت محیط زیست مهران در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۹ در حین ماموریت در حالی که در تعقیب متخلفین شکار و صید بود در منطقه مرزی و آلوده به مین مهران بر اثر برخورد با مین بر جای گذاشته از رژیم بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سمیه آذرمهر
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان