پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام؛

روزانه ۵ میلیون متر مکعب گاز در ایلام مصرف می شود

۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۱۴:۵۷ چاپ

ایلام رویداد |مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: میزان مصرف گاز در استان نزدیک ۵ میلیون متر مکعب در روز بوده که می‌طلبد آحاد مختلف مردم صرفه جویی در مصرف گاز را جدی بگیرند.

به گزارش ایلام رویداد؛ محمود کشاورز با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در استان بر اساس پیک مصرف سال گذشته نزدیک ۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است اظهار داشت: در استان بیش از ۲۱۱ هزار مشترک گاز در بخش خانگی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تغییر و افزایش تعرفه گاز از سال گذشته آغاز شده و تعرفه‌های فصل سرد در سال جاری از ۱۵ آذر ماه بر اساس اقلیم بندی شهرستان‌ها وارد قبوض گاز مصرفی مشترکین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام هدف اصلی افزایش تعرفه گاز را کاهش مصرف گاز دانست و تصریح کرد: افزایش تعرفه گاز طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و در این زمینه اطلاع رسانی‌های لازم صورت گرفته است.

کشاورز اضافه کرد: اگر مشترکین گاز در اقصی نقاط استان بین ۱٠ تا۳۰ درصد مصرف گاز خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند به میزان ۵ برابر هزینه تمام شده و فرآورش تولید هر متر مکعب گاز پاداش دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مشترکین گاز مصرفی در تعداد ۱۲ پلکان دسته بندی شده اند، یادآور شد: ۳ پلکان ابتدایی این دسته بندی را ۷٠ درصد مشترکان استان تشکیل داده اند که ۴۴ درصد گاز را مصرف می‌کنند و پلکان های۴ تا ۷ که ۲۰ درصد مشترکین هستند دارای ۳۵ تا ۴۰ درصد مصرف گاز در فصل سرما را شامل می‌شوند، ضروریست این مشترکین با صرفه جویی ضمن قرار گرفتن در پلکان پایین‌تر در تامین گاز پایدار برای زمستان مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه بالاترین مصرف گاز استان در بخش خانگی صورت می‌گیرد، ادامه داد: اگر ۲۰ درصد از مصرف گاز استان صرفه‌جویی شود به میزان قابل‌توجهی گاز برای مصرف در بخش صنعت اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی تا ۳ پلکان اول گاز بهای آنان رایگان است، مطرح کرد: بیشترین مصرف گاز در ایلام در تابستان مربوط به صنایع عمده بوده و در زمستان صنایع کوچک و خانگی مصرف کنندگان غالب هستند.

کشاورز یادآور شد: در راستای کاهش مصرف گاز در استان تعداد ۴۵٠ موتورخانه شامل منازل شخصی، دستگاه‌های دولتی، مدارس و مصارف خانگی کاملاً بهینه‌سازی شده که این اقدام کاهش ۱٠ تا ۳٠ درصدی مصرف گاز را در این تأسیسات به همراه داشته است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان