پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |امام جمعه ایلام گفت: پایبندی به ارزش‌ها، اجرای قانون، رعایت تقوا، صداقت و اخلاص از شاخصه‌های مدیریت در نظام اسلامی است.

به گزارش ایلام رویداد؛حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز شنبه ۱۸ آذرماه در جلسه اخلاق مدیران اسلامی که با حضور استاندار ایلام، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مدیریت ذاتی است و بخشی هم باید انسان آن را یاد بگیرد.

وی با بیان اینکه دانش مدیریت، متنوع است،افزود: مدیریت علمی است که هر انسانی به این عرصه ورود کرد باید دانش آن را فرا گیرد.

امام جمعه ایلام گفت: اخلاق مدیریت ویژگی‌هایی دارد، ویژگی‌هایی که مدیریت در نظام اسلامی را از سایر مدیریت ها متمایز می‌کند و اگر دستورات و توصیه‌ها پذیرفته و اجرایی شود، مدیریت اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تبار با تأکید بر اینکه هدف، وسیله را توجیه می‌کند، خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر در جنگ غزه سکوت کردند، همان‌هایی که برای فوت یک جوان، کشور را به آشوب کشیدند اما در برابر کشتار هزاران زن و کودک سکوت کردند چون هدف وسیله را توجیه می‌کند.

وی با بیان اینکه رعایت تقوا و صداقت باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد، گفت: تقوا به معنای پرهیزکاری و محافظت کردن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: اگر در نظام اسلامی مدیر بر این مبنا حرکت کند و خداوند را تکیه‌گاه خود قرار دهد، موفق خواهد شد.

وی یکی از مهمترین رویکردهای در مدیریت اسلامی را پایبندی به ارزش‌ها و اجرای قانون عنوان کرد و افزود: حضرت علی(ع) بر کارگزاران فوق العاده سخت می‌گرفت و برخورد جدی هم می‌کرد، لذا رعایت عدالت باید همواره مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های زیبای مدیریت دفاع مقدس بود و با وجود اینکه فردی برای فرماندهی انتخاب می‌شد چنانچه فرد دیگری را از خود توانمند می‌دید، مسئولیت نمی‌پذیرفت.

وی با بیان اینکه دنیای امروز یک دنیای تجربه‌گرا است، افزود: عملکرد مدیران در نظام اسلامی در دنیا تاثیرگذار است و دنیا به نظام مقدس جمهوری اسلامی چشم دوخته، لذا باید در راستای تقویت آن تلاش کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه عملکرد مدیران در نظام جمهوری اسلامی بر نگاه مردم جهان به اسلام و نظام و انقلاب تأثیرگذار است، ابراز کرد: مدیران باید تلاش کنند که کارشان برای خدا باشد و از مدیریت خود مراقبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی انتقاد می کند مدیران باید استقبال کنند، همانطور که حضرت امام علی(ع) می فرماید که دشمنان بیشتر از دوستان به من کمک می کنند.

امام جمعه ایلام در پایان خطاب به مدیران حاضر در این جلسه، خاطرنشان کرد: مردم را امیدوار کنید، این عملکردها است که مردم را پای صندوق های رای می آورد، مردم را تکریم کنید و از خدا کمک بخواهیم که بتوانیم در این مسولیتی که در آن قرار داریم توفیق خدمتگزاری خالصانه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان