پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ایلام گفت: کارفرمایان استان ماهانه ۲۱۵ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد، از حق بیمه استان سهیم هستند که حقوق بازنشستگان از این رقم پرداخت می شود.

به گزارش ایلام رویداد؛ علی اشرف تابانی روز سه شنبه در آیین یازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارفرمایان برتر کشور- استان ایلام، اظهار داشت: ستون اصلی ایجاد آرامش، آسایش و امید به آینده در جامعه در ارائه خدمات تامین اجتماعی است و سازمان با برقراری عدالت اجتماعی نقش اساسی در توسعه کشور ایفا می کند.

وی با بیان اینکه توسعه موجب ایجاد امنیت در جامعه می شود، افزود: پیشبرد اهداف سازمان تامین اجتماعی امیدواری مردم و کارایی نظام را چند برابر خواهد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشتند اما امروز به برکت انقلاب این میزان به ۵۵ درصد افزایش یافته و این مهم نشان از برکت نظام است.

تابانی بیان داشت: در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر معادل ۵۲٫۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی عنوان کرد: همچنین ۲۱ هزار بازنشسته به صورت مستقیم از خدمات سازمان تامین اجتماعی در استان بهره مند هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام در ادامه تعداد کارگاه های فعال را ۸ هزار ۶۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زمینه اشتغال بیش از ۷۹ هزار نفر توسط کارفرمایان استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: کارفرمایان استان ماهانه ۲۱۵ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد، از حق بیمه استان سهیم هستند که مستمری بازنشستگان از این رقم پرداخت می شود.

تابانی عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون جهت همکاری علارغم محدودیت های منابع، بیش از یک هزار ۴۰۰ کارفرما مشمول بخشش بدهی و بیش از ۸۱۵ کارگاه به میزان حدود ۱۳ میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد شده اند.

وی گفت: توسعه خدمات غیر حضوری از ۳۰ هزار به ۵۷ هزار نفر و .. از دیگر خدمات ارائه شده سازمان در استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: برای توسعه اقتصادی فقط نیرو و سرمایه اجتماعی کافی نیست بلکه بایستی به جایگاه بلند کارفرمایان به عنوان عوامل مهم و تاثیر گذار تولید در جریان توسعه توجه جدی شود و شرایط امنیت برای تولید کنندگان نیز فراهم شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سیاست های کلی نظام جامعه تامین اجتماعی تاکید بر ایجاد نظام تامین اجتماعی توانمندسازی، عدالت بنیان و کرامت بخشی و .. را برای همگان و الزام پیوست تامین اجتماعی در همه ی طرح ها و برنامه های کشور می داند و این مهم نشان از اهمیت این موضوع است.

تابانی خاطر نشان کرد: انتخاب کارفرمایان برتر با توجه به ایجاد اشتغال پایدار، افزایش سطح رضایت مندی و …در نامگذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید انجام شده است.

ارائه ۲ هزار ۱۹۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار ایلام

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این همایش گفت: در سال جاری ۲ هزار ۱۹۷ دادخواست به مراجع حل اختلاف این اداره وارد شده است. همچنین رای یک هزار ۶۴۰ دادنامه نیز صادر شده است.

نورالدین الیاسی افزود: حمایت، توانمند سازی و کمک به تسهیل گری و .. موجب همبستگی جامعه کارگری و کارفرمایی و افزایش تولید می شود.

وی بیان داشت: فعالیت مجدد تعاونی های راکد استان در تمامی عرصه های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و .. موجب اشتغال پایدار می شود.

وی افزود: سیاست دولت کاهش تکدی گری و ایجاد اشتغال است و این مهم مورد تاکید وزارت می باشد.

مدیرکل دفتر امورهماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام نیز در این همایش اظهار داشت: مقوله کار به‌عنوان یکی از اجزاء اصلی حوزه تولید، حسب تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال مهار تورم، رشد تولید باید به صورت ویژه مورد توجه نهادهای دولتی و کارفرمایان قرار گیرد.

جمیل شوهانی افزود: سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور، می‌بایست در حوزه تامین اجتماعی و درمان نسبت به افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به مردم اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت استان مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: امنیت و تامین اجتماعی بر اساس فلسفه کاری سازمان تامین اجتماعی از حقوق اصلی انسان‌هاست، لذا تامین امنیت، حفاظت و سلامت مشمولین این نهاد از وظایف اصلی این سازمان به شمار می‌روند.

مدیرکل دفتر امورهماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام تصریح کرد: در حوزه کار آفرینی ۱۱۱ هزار مشمول بیمه تامین اجتماعی و هم‌چنین ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد کارگاهی در سطوح مختلف پیمانکاری، کارفرمایی و فردی مشغول فعالیت و از حمایت و مزایای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

در پایان این همایش از زعفر تنهاپور خطبه سرا مدیرعامل شرکت بین المللی عمومی ایران، داوود کافی آبادی مدیر عامل شرکت تعاونی ۲۵۴۱ سولفات، خانم شمسی امید بیگی مدیرعامل شرکت فولاد گستر آتنا، محمدرضا میرزاکرمی مدیر نمایندگی ایران خودرو ایلام۲۵۰۳و مصطفی الیاسی مدیرعامل شرکت تعاونی ۳۶۵۸ مهران شیلنگ زاگرس به عنوانکارآفرینان برتراستانی ایلام دریازدهمین جشنواره ملی انتخاب کارآفرینان برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان