پایگاه خبری ایلام رویداد

با پیگیری اداره کل کتابخانه های عمومی و رایزنی فرماندار سیروان؛

تخصیص یک دستگاه خودرو به عنوان کتابخانه سیار

۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۱۵:۱۵ چاپ

ایلام رویداد |با پیگیری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و رایزنی فرماندار سیروان یک دستگاه خودرو از محل کمیته رسالت اجتماعی کارخانه سیمان به عنوان کتابخانه سیار تخصیص داده شد.

به گزارش ایلام رویداد؛ ظهر امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سیروان با حضور سمیه حیدری، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام؛ محمدباقر شریفی، فرماندار سیروان؛ ربیع اله صیدخانی، بخشدار بخش مرکزی؛ اسد میرزابیگی، بخشدار کارزان؛ محمدحسن ابراهیم بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیروان؛ مجتبی پنجعلی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان؛ حامد جمشیدنیا، شهردار لومار؛ خدایار رضایی، رئیس شورای شهر لومار؛ محمد محمدی‌فر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ علی عباس زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان؛ صدیقه تقوی، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ محمدحسین دلفانی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ احمد آقابیگی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان؛ شیرزاد قاسمی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان؛ مراد شهبازی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان؛ علی حیدری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ محمد شیروانیان، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان؛ علی محمد شاهمحمدی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان؛ روح اله نظرنیا، رئیس میراث فرهنگی شهرستان؛ محسن کاکایی، دهیار سرتنگ در محل فرمانداری شهرستان سیروان برگزار گردید.

سمیه حیدری، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، شهادت جمعی از مردم عزیز کشورمان در مسیر گلزار شهدای کرمان همزمان سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بیان کرد: نور معنویتی که خون زائران سردار دلها در سالروز ولادت صدیقه طاهره سلام الله علیها به همراه دارد چراغ روشنگری جهاد تبیین را فروزانتر خواهد کرد و امیدواریم که در کنار انتقام راهبردی از دشمن، پاسخ سخت دلاور مردان میدان رزم نیز بزودی عملیاتی شود. 

حیدری ضمن تقدیر از فعالیت های فرماندار جهادی شهرستان سیروان اظهار کرد: مسئله بیت المال و استفاده درست از آن بعنوان یکی از دغدغه های اصلی مجموعه کتابخانه های عمومی مطرح است. فضای کتابخانه های عمومی در سراسر استان همواره آماده برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی بوده و در تحقق شعار عدالت اجتماعی، از برگزاری برنامه های تبیینی، آموزشی و فرهنگی نهادهای دیگر در محیط کتابخانه های استقبال می‌کند. از همین رو هفته گذشته و به یاد سردار دل ها، کتابخانه سردار سلیمانی به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی در ارائه خدمات پزشکی به مردم منطقه مهرآباد با بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) استان مشارکت کرد. با این اقدام شهروندان منطقه مهرآباد بیش از گذشته با فضای کتابخانه آشنا شدند و در همان روز مراجعه‌کنندگان به عضویت رایگان کتابخانه‌ها در آمدند‌. باتوجه به پتانسیل های موجود، شاهد استقبال بی نظیری بودیم که همین موضوع سندی بر استفاده صحیح از بیت المال بعنوان ظرفیتی برای یک فعالیت فرهنگی است.

وی ادامه داد: در شرایط امروز یکی از مشکلات خانواده‌های ایرانی مشکل اقتصادی و معیشتی است‌. کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی به عنوان مشاغل و بنگاه های زود بازده می‌توانند نقش بسزایی در حل این مشکل در جامعه داشته باشند.

حیدری بیان کرد: طی جلساتی که با دستگاه های متولی ایجاد مشاغل برگزار شد، مولفه های کتابخانه عمومی مطرح شد که با استفاده از منابع مطالعاتی و علمی در اختیار، فضای مناسب کتابخانه‌ها جهت آموزش و ایجاد نمایشگاه از محصولات و حضور کتابدران به عنوان مشاوران امین در حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک نقش اثرگذاری داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: در جامعه امروز ، کتابخانه های کشورهای پیشرفته به مسئله کسب و کارها ورود کرده اند چون کتابخانه‌ها زمینه تحقیق و پژوهش دارند و فقدان‌های آموزش کسب و کار در کتابخانه‌ها جبران می شوند.

در ادامه محمدباقر شریفی، فرماندار سیروان ضمن محکومیت جنایت کوردلانه هفته گذشته، شهادت جمعی از هموطنان عاشق و دلداده حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای شهیدان این حادثه رحمت واسعه خواستار شد.

وی ضمن قدردانی از کتابداران در جهت اجرای برنامه های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی را در توسعه و پیشرفت فرهنگ جامعه بسیار موثر دانست و افزود: افراد یک جامعه فقط با مطالعه تغییر خواهند کرد و تغییر افراد یعنی پیشرفت و توسعه فرهنگی در جامعه لذا همه ما وظیفه داریم در ارتقاء و اعتلای فرهنگ جامعه تلاش کنیم.

شریفی بر لزوم تأمین منابع مناسب برای کتابخانه تاکید کرد و گفت: کتاب متناسب با سنین مختلف و پر محتوا موجب ترغیب دانش آموزان جهت استفاده از منابع کتابخانه و فاصه گرفتن از فضای مجازی است.

فرماندار سیروان در ادامه بیان کرد: با پیگیری ها و جلسات اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان با کارخانه سیمان و رایزنی های فرمانداری شهرستان سیروان با هیئت مدیره سیمان تهران، یک دستگاه خودرو مینی بوس به ارزش 16 میلیارد ریال از محل کمیته رسالت اجتماعی این کارخانه برای راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان تخصیص یافت.

شایان ذکر است محمد محمدی‌فر، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان سیروان در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت های فرهنگی این شهرستان را ارائه کرد. همچنین حاضرین در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است سمیه حیدری، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی از کتابخانه عمومی ابوریحان بیرونی بازدید و با اعضاء و کارکنان این کتابخانه گفتگوی صمیمی داشت.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان