پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: در دهه فجر سال جاری، فاز اول ابرسانی به روستای داجیوند هلیلان با اعتبار ۱۶٠ میلیارد ریال و با اجرای ۱۱کیلومتر خط انتقال آب افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارایلام رویداد، پرویز ناصری روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: همچنین در این ایام پروژه های آبرسانی به روستای «دول گل مهران» با اعتبار ۶/۷ میلیارد ریال، فاز اول آبرسانی به ۱۶ روستا به مجتمع مورت شهرستان چوار با اعتبار ۷۳٠ میلیارد ریال، احداث ۷ مخزن ذخیره آب در شهرستان های چوار و چرداول با اعتبار ۲۵۷ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: اجرای خط انتقال بلوار پژوهش شهر ایلام به طول ۱/۱ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۵٠ میلیارد ریال از دیگر پروژه های قابل افتتاح حوزه شهری ابفا در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت ابفای ایلام گفت: همچنین پروژه آبرسانی به شهرک میلاد شهر ایلام (نهضت ملی مسکن) به طول ۲/۵ کیلومتر  با اعتبار ۱۱٠ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

ناصری عنوان کرد: اجرای خط انتقال آب چاه های دشت محسن آب به شهر مهران با اعتبار۱۱٠ میلیارد ریال و به طول ۲.۵ کیلومتر و حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه های اب منطقه «بره بیجه دهلران» به طول خط انتقال ۳۶۹٠ کیلومتر و با اعتبار ۵۸میلیارد ریال در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

وی بیان داشت: همچنین در این ایام فاز اول ابرسانی به روستای داجیوند هلیلان با اعتبار ۱۶٠ میلیارد ریال و با اجرای ۱۱کیلومتر خط انتقال آب و بهره مندی جمعیت تحت پوشش یک هزار ۱۶٠ خانوار افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت ابفای ایلام گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه شرکت ابفا دستگاه خدمات رسان می باشد، بیان داشت: تامین و توزیع آب شرب از جمله وظایف و اهداف این شرکت است.

ناصری خاطر نشان کرد: ۶٠درصد اب مردم از سد ایلام، ۳۵ درصد چشمه گل کل و مابقی از چاه های سطح شهر تامین می شود.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده، شبکه فرسوده اب ایلام طی سه سال اصلاح می شود که برای اجرای این طرح ۷٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر گردیده ۱٠٠ میلیارد از این رقم از اعتبارات ۱۴٠۲ تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت ابفای ایلام گفت: ارتقا تصفیه خانه فاضلاب ایلام از ۵۴٠ لیتر در ثانیه به ۸۴٠ لیتر در ثانیه که از مطالبات به حق مردم می باشد در دستور کار قرار دارد و به زودی وارد فاز اجرایی می شود.

به گفته ی ناصری، در حال حاضر بیش از ۲۴۳هزار مشترک آب در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان