پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ازچاپ ۴۱ هزار جلد کتاب طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛ "علی هوشمند" روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان و آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای افق روشن، اظهار کرد:امسال در مجموع ۴۱ هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قالب ۳۰۰ عنوان چاپ شده است.

وی گفت؛از این تعداد۲۵ عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده که همگی بین مدارس، مساجد، کانون‌های مساجد، انجمن‌های ادبی، پیرایشگاه‌ها، مطبوعات و کتابخانه شخصی توزیع شده است.

وی از اجرای عمومی ۱۰گروه نمایشی، ۱۵۰ سانس نمایش صحنه‌ای با سه هزار مخاطب خبر داد و گفت: این برنامه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: امسال ۴۰۰برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی با موضوع قرآن و عترت برگزار شده است.

هوشمند از تحصیل ۱۲۰دانش آموز در ۲ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران خبر داد و تصریح کرد: این افراد در رشته‌های نمایش، نقاشی، موسیقی و سینما تحصیل که امسال ۱۰نفر آن‌ها در کنکور سراسری در رشته‌های نمایش و موسیقی در مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به فعالیت ۱۴۱ رسانه در استان گفت: از این تعداد ۳۲مورد چاپی، ۶۸مورد برخط و ۴۱مورد نیز غیربرخط است.

به گفته وی، امسال ۶۲مجوز سرپرستی روزنامه سراسری در استان چاپ که با احتساب آن اکنون ۱۵۰سرپرستی روزنامه سراسری در استان فعالیت دارد و همچنین هفت مجوز سایر رسانه ها شامل هفته نامه، فصل نامه و پایگاه خبری نیز امسال مجوز گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان