پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: عملیات برداشت بیش از ۲۰۰تن کلزا از مزارع دشت عباس دهلران آغاز شده است.

به گزارش ایلام رویداد؛ حمیدرضا شکری در بازدید از سیلوهای خرید محصول کلزا در شهرستان مهران اظهار داشت: شرکت های تعاونی روستایی بعنوان مباشرین خرید با استفاده از ظرفیت سیلوها و انبارهای ذخیره که در اختیار دارند محصول کلزا را در اقصی نقاط استان جمع آوری و طی فرآیندی اعم از غربالگری، توزین و اندازه گیری رطوبت، تحویل کارخانه های مقصد تولید روغن کلزا می گردد.

وی افزود: کلیه تجهیزات اعم از باسکول های توزین و سایر ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز در محل مراکز خرید استقرار یافته و کلیه این تجهیزات در ماه گذشته استاندارد سازی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: انبار سیلوی تعاون روستایی شهرک اسلامیه با ظرفیت ۱۰۰۰تن آماده خرید و تحویل کلزا از کشاورزان در شهرستان مهران می باشد.

شکری عنوان کرد: پیش بینی می شود که تولید و تحویل کلزا در شهرستان مهران با افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته به حدود ۵۰۰ تن برسد.

وی با اشاره به برداشت کلزا در شهرستان دهلران پرداختند گفت: عملیات برداشت بیش از ۲۰۰تن کلزا در دشت عباس دهلران آغاز گردیده و شرکت های تعاون روستایی نسبت به خرید ان اقدام نمودند.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ظرفیت تولید محصول کلزای سال زراعی امسال در شهرستان دهلران به حدود ۱۷ هزار تن برسد که نسبت به سال زراعی گذشته بیش از سه برابر، افزایش خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا تعاون روستایی استان نسبت به تجهیز انبارها و سیلوهای مراکز تحویل و خرید توسط شبکه تعاون روستایی در سه منطقه دهلران، موسیان و دشت عباس نموده و آماده تحویل این محصول بار ارزش از کشاورزان می باشند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان