پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل امور مالیاتی ایلام از وصول یکهزار و ۷۳۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛ عزیزاله عباس‌پور اظهار داشت: بر اساس منشور حقوق مؤدیان مالیاتی، خود را ملزم می‌دانیم ضمن رعایت شأن و کرامت انسانی مراجعان و مؤدیان مالیاتی و توجه به وجدان کاری و انضباط اجتماعی، روند ارائه خدمات‌رسانی و رفتار سازمانی را بهبود ببخشیم.

وی افزود: در سال گذشته مبلغ ۴۲۹ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است و خوشبختانه با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهرها و روستاهای استان اختصاص می‌باید.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام همچنین از وصول ۱۷۳۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده، درآمدهای مالیاتی استان محقق شده و این درآمدها منبع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

عباس‌پور بیشترین مالیات دریافتی استان را مربوط به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی دانست و اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد صاحبان مشاغل استان از تسهیلات مالیات توافقی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کرده‌اند و مالیات بیش از ۶۶ درصد این مؤدیان با مبلغ صفر تعیین و قطعی شده‌است.

وی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را به‌عنوان مهم‌ترین برنامه سازمان مالیاتی کشور در جهت شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی عنوان کرد و از مشمولان این قانون خواست نسبت به اجرای آن دقت و اهتمام داشته‌باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، اشخاص حقوقی، پزشکان و فعالان حوزه درمان، وکلا و مشاوران خانواده، فروشندگان طلا و جواهر، فروشندگان مواد معدنی و صاحبان مشاغل با میزان فروش بیش از ۱۸ میلیارد تومان (با شرایط مربوطه) را از جمله مشمولان صدور صورت‌حساب الکترونیکی در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برشمرد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان