پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فقر و راهکارهای مقابله با این موضوع باید موازی کاری صورت نگیرد و امورات سمت و سوی درستی به خود بگیرد که اشتغال یکی از مسایل مهم برای جلوگیری از فقر است.

به گزارش ایلام رویداد؛ دکتر سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خیرین، بزرگان و معتمدین استان ایلام که عصر امروز چهارشنبه در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری و نظارت است و هیچگونه بودجه ای در زمینه کمک مستقیم به افراد در اختیار ندارند و از طریق نهاد های حمایتی و خیرین این خلا برطرف می شود.

وی افزود: در حوزه فقر و راهکارهای مقابله با این موضوع باید موازی کاری صورت نگیرد و امورات سمت و سوی درستی به خود بگیرد که اشتغال یکی از مسایل مهم برای جلوگیری از فقر است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ثروت های خدادای زیادی دارد و باید راهبردهای اساسی در این زمینه ارائه دهیم.

فلاحی ادامه داد خیرین در استان های دیگر گام هایی را برمی دارند که هیچ مسئولی نمی تواند انجام دهد اما متاسفانه در استان ما چنین نیست.

وی تصریح کرد: افراد با انگیزه و خیر در استان زیاد هستند ، باید مجمع قدرتمندی تشکیل داد تا خیرین استان پای کار بیایند تا کارهای بزرگی در استان رقم بخورد.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت : اگر یک خیر به عنوان مثال دوست دارد در زمینه مدرسه سازی هزینه کند به جای سنگ اندازی به آن کمک کنیم تا در زمینه علاقه مد نظر خود هزینه کند شاید بتوان این فقر که ماه گرفتگی در چهره استان را برداشت.

وی با اشاره به اینکه اگر راهبرد داشته باشیم بخش بزرگی از مشکلات ما حل خواهند شد تاکید کرد : در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری می کنند یعنی به ما مردم بیشتر امید دارند پس مسئولیت ما بسیار بالاتر است.

فلاحی افزود: کمک به نیازمندان یک فرهنگ در تمام دنیاست ، در استان ایلام با این فرهنگ اصیل کمک رسانی و همدلی چرا باید مجمع قدرتمند خیرین نداشته باشیم تا در راستای مشکلات مردم گام برداریم که در این راستا خیرین باید مشاوران قدرتمندی برای خود انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: بنده تا جایی که می بینم و بازدید میدانی دارم مشکلات را به مسئولین مربوطه ارجاع می دهم.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت : با کم کردن پروسه های سخت اداری و با حضور خیرین مستقیم به نیازمندان کمک می شود.

در پایان این مراسم از طرف موسسه نجوا از خیرین حاضر در جلسه توسط مسئولین تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان