پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |استان ایلام با جمعیتی در حدود 600هزار نفر و مساحتی بالغ بر 20100کیلومتر مربع بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت ، از نظر ذخائر نفت و گاز بزرگترین تولید کننده نفت و گاز غرب کشور با دارا بودن سه درصد از ذخائر نفتی و یازده درصد از ذخائر گازی کشور ، به واسطه ی نزدیکی مرز مهران به کشور عراق دارای صادرات حدود سه میلیون تن کالا و تردد بیش از سه و نیم میلیون زائر حسینی و همچنین با وجود معادن متعدد از پتانسیل خاص اقتصادی بهره مند است . 

بر اساس پیش زمینه ی فوق می توان گفت استان ایلام یکی از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود که آینده ای زیبا را برای آن می توان متصور شد .

در سالهای پس از انقلاب و جنگ تحمیلی از تعابیری مانند ( محروم ) برای این استان استفاده می شد که زیبنده ی مردمان با اصالت و با فرهنگ این دیار نبود . به واسطه ی سالها تلاش سیاسی و اقتصادی مسئولان مختلف نظام جمهوری اسلامی و همراهی این مردم غیور امروز شاهد تلالوهای جدید و شکوفایی های متعدد درعرصه های اقتصادی و سیاسی در این استان هستیم که این خود نوید بخش رهایی از پسوند محرومیت است .

بدون شک حل مسائل کلان اقتصادی با پشتوانه ی سیاسیون در داخل و خارج استان در جریان است و دستمایه و امید سیاسیون برای پیشبرد اهداف ، همراهی رسانه ها و اصحاب رسانه با نفوذ و قدرتمند در استان هستند ‌. 

فعالیت رسانه ای بدون وابستگی فکری و خارج از بایدها و نباید ها توسط اصحاب رسانه از نشانه های ایجاد دموکراسی رسانه ای است که زمینه ساز و پشتوانه ی محکم دموکراسی سیاسی می باشد . 

نشریات و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و بر اساس اصل 24قانون اساسی در بیان مطالب آزادند ، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام و یا حقوق عمومی باشند . تفصیل آنرا قانون معین می‌کند . 

در بحث حکمرانی مطلوب جهت رسیدن به توسعه که خواست و نظر بزرگان این نظام مقدس است شاخصه های عنوان شده که یکی از مهمترین آنها حق اظهار نظر توسط رسانه ها و پاسخگویی مدیران و متصدیان امر است . مدیران در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی چنانچه در اقدامات خود شفافیت و اطلاع رسانی را در جهت تبیین و روشنگری در اولویت قرار دهند مسلما با همراهی رسانه های آزاد اندیش و تحول خواه روبرو خواهند شد .

پس در اینجا لازم و شایسته است که مدیران سیاسی و اقتصادی از یکجانبه گری بشدت بپرهیزند و از ظرفیت نامحدود رسانه و اشخاص رسانه ای دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پاسخگویی ، تبیین اقدامات انجام گرفته و برنامه های در دست اقدام با استفاده از مشاوران رسانه ای کارکشته بهره ی وافر برده تا این کشتی در دریای مواج را به ساحل امن برسانند.

انتهای پیام/

نویسنده:
مجتبی تابش
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ایلام یادداشت

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان