پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام از احیا و راه اندازی ۴۸ واحد راکد و غیر فعال در دولت سیزدهم در استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛علی نادری با تاکید بر اینکه بازگشت هر واحد اقتصادی می تواند نقش اساسی در رونق تولید و چرخه اقتصادی استان داشته باشد، افزود: همچنین در این مدت ٣٧ واحد تولیدی نیز افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: انجام عارضه‌یابی (شناسایی مشکلات واحدها) برای 27 واحد، انجام پروژه بهبود (رفع عارضه های شناسایی شده) برای 12 واحد، شناسایی نیازهای فناورانه 19 واحد و رفع نیازهای 3 واحد شناسایی شده از جمله این اقدامات است.

نادری در ادامه گفت: همچنین برگزاری کلینیک سیار (مشاوره کسب و کار)، برگزاری 129 دوره آموزشی برای مدیران و شاغلین واحدهای صنعتی، برگزاری 30 تور صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی داخل و خارج از استان، حمایت از 7 پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، تهیه 15 طرح تیپ صنعتی، برگزاری 6 رویداد استارتاپی به صورت حضوری ، اخذ 14 استاندارد و گواهینامه ایزو برای واحدهای صنعتی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

نادری با اشاره به زیرساخت های برنامه ریزی شده برای سال جاری، گفت: مبلغ اعتباری 100 میلیارد تومان برای ایجاد یک کارگاه عمرانی در زمینه بهسازی، آسفالت، ایجاد سردرهای ورودی برای نواحی شهرک‌های صنعتی سطح استان مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام در خصوص تفاهم نامه‌های منعقد شده با سایر دستگاه های مختلف، افزود: دو تفاهم نامه با دانشگاه علمی کاربردی و همچنین بانک توسعه تعاون به تفاهم و عقد قرارداد رسیده است که در ماه جاری اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.

نادری با اشاره به تفاهم نامه اعطای تسهیلات با بانک عامل ( توسعه تعاون) گفت: در پایان اسفند سال گذشته مبلغ 3 میلیارد تومان به حساب بانک توسعه تعاون واریز شده است، که طبق قرارداد منعقد شده بانک عامل، مبلغ ٣/71 برابر آن یعنی معادل 11 میلیارد تومان باید به واحد‌های صنعتی در خصوص گردش مالی برای نوسازی ماشین آلات صنعتی واریز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام مجموع کل قراردادها در دولت سیزدهم را 150 قرارداد در 20 هکتار با مبلغ 112 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این تعداد 90 قرارداد در سال 1400، تعداد 31 قرارداد در سال 1401 ،تعداد 27 مورد در سال 1402 و 2 قرارداد در سال 1403 است.

نادری در بخش دیگر سخنان خود به جذب اولین سرمایه گذار خارجی در استان در این دولت اشاره کرد و افزود: این سرمایه گذاری توسط شرکت چینی در ناحیه صنعتی غیرتقاضامحور ملکشاهی (آلیاژ سیلیکون منگنز آلامتو) انجام شده است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان