پایگاه خبری ایلام رویداد

مدیرکل راهداری ایلام خبر داد؛

آغاز عملیات راهداری محوری و اساسی محور مهران به گنبد پیرمحمد

۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۱۶:۱۰ چاپ

ایلام رویداد |مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از آغاز عملیات راهداری محوری و اساسی در محور مهران به گنبد پیرمحمد خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛ سیدزاهدین چشمه خاور با بیان اینکه محور مهران به گنبد پیرمحمد به عنوان دومین مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۱۵ کیلومتر از محدوده ترشابه تا گنبد پیرمحمد به دلیل سست بودن لایه‌های زیرسازی و جنس نامرغوب مصالح منطقه، هرساله دچار خرابی از نوع نشست‌های بحرانی می‌شود.

وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت جاده و نگهداری بهینه از آن، عملیات راهداری محوری این محور آغاز شده و پس از اتمام این عملیات بهسازی مسیر با آسفالت گرم و لکه گیری انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: در این عملیات، لایه‌های سست و فاقد مشخصات با بیل مکانیکی برداشت شده و با استفاده از مصالح مرغوب، مقاطع مورد نظر در بیش از ۱۰۰ نقطه دارای خرابی بحرانی، بهسازی و مرمت می‌گردد.

چشمه خاور بیان داشت: همچنین پاک‌سازی قنوها، هدایت آب‌های سطحی به خارج از جاده، تنظیم بستر پل‌ها، ایمن‌سازی پرتگاه‌ها با دپوی خاکی و ریزش برداری در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بخشی از محور مهران به گنبد پیرمحمد در منطقه کوهستانی قرار دارد که بافت و جنس مصالح آن از نظر باربری و کیفیت پایین است و این مسیر در زمان جنگ و به صورت یک راه پدافندی از آن استفاده شده و از نظر پیچ‌ها، شیب‌های تند و زیرسازی از مشخصات فنی پایینی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در پایان گفت: با انجام این عملیات راهداری، کیفیت تردد در این محور به طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت و ایمنی زائران اربعین حسینی (ع) نیز تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان