پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام خبر داد بیش از 3 هزارو189 تن کود یارانه‌ای از ابتدای امسال بین کشاورزان توزیع شده است. 

به گزارش ایلام رویداد؛بیگی عنوان کرد: در سال جاری با پیگیری های بعمل آمده حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از 10 هزار و 320 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده‌ شده که طی چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از3 هزار و189 تن آن توزیع شده است .

وی بیان کرد: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع 55 هزار و845 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی شود.

بیگی با بیان این که خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون بیش از18 درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است، وی گفت: بدین ترتیب علاوه بر توزیع کود موردنیاز کشاورزان، مقدار بیش از 7هزار و131 تن ذخیره راهبُردی انواع کودهای کشاورزی در انبارهای استان موجود می باشد که ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین کود موردنیاز کشاورزان وجود نداشته و با توجه به سهمیه ابلاغی وحواله صادر شده 67 کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در اقصی نقاط استان براساس الگوی کشت کود کشاورزی تحویل کشاورزان خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به استقبال خوب کشاورزان از مصرف این کودها بیش از 340 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که یک رکورد در تولید گندم استان میباشد. 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام همچنین از توزیع 250 لیتر سم تاپیک یک لیتری(کلودینافوپ پروپارژیل) از ابتدا سال جاری تا کنون خبر داد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان