پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |چشمه خاور ایلام از نصب ۵۲ هزار مترمربع سایبان در سه سال گذشته در مرز مهران در راستای تسهیل در تردد و ارائه خدمات مطلوب به زوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلام رویداد؛ «سیدزاهدین چشمه خاور» روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های حوزه راهداری در مسیر ایلام - مهران با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد؛این میزان سایه‌بان به‌صورت سازه فضایی از زمان استقرار دولت سیزدهم در مرز مهران نصب شده و تکمیل آن در دستور کار است.

وی افزود: طی سال جاری عملیات اجرایی ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان توسط پنج اکیپ در دست اجرا است که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر تکمیل و مابقی نیز تا قبل از ایام برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی تکمیل خواهد سد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انجام سه هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌های استان خبر داد و یادآور شد: در این بازه زمانی ۳۶ کیلومتر نیوجرسی در راه‌ها نصب شده است.

چشمه‌خاور بیان کرد: عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر ایوان - ۲۵ کیلومتر مسیر سومار، ایلام - مهران، محور دهلران - سپتون، دهلران - مهران و آبدانان دره شهر روکش انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه پل صلواتی در مسیر مهران، گفت: پل صلواتی در مسیر ارتباطی جاده ایلام - مهران با هدف رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار در ایام اربعین حسینی(ع) به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه ادامه داد: پل صلواتی مهران با دهانه ۴۵ متری و حجم ۸۳۲ هزار مترمکعب خاکبرداری در محور ایلام - مهران (محدوده کنجانچم) به طول هشت کیلومتر در کمتر از ۳ ماه توسط عوامل راهداری استان احداث و زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود: این پروژه شامل تعریض ۱۲ دستگاه پُل قبل و بعد از پُل صلواتی، احداث فونداسیون و کوله‌های پل، احداث "دستک‌ها قرنیز بتنی" و خاکبرداری، اجرای بیس و روکش باندهای تعریض شده، نصب نیوجرسی خط کشی و علائم، عملیات خاکبرداری و ساخت تیرهای فلزی و عرشه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن، در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

وی با اشاره به رصد، پایش و نظارت در مانور اربعین با حضور رؤسای کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین، یادآور شد: ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش، ۱۰ کیلومتر ریسه مه‌پاش، ۲۰۰ جت‌فن، خرید و در پایانه شهید سلیمانی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بیان کرد: در حال انجام در پایانه مرزی مهران ۱۲ هزار متر سایبان دائمی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان