پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت: این تعاون در دو سال اخیر فعالیت های چشمگیری در زمینه کشت ذرت علوفه ای و خرید گندم از کشاورزان به میزان ۵ برابر نسبت به سنوات گذشته داشته است.

به گزارش ایلام رویداد؛ حمیدرضا در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی از تعاون روستایی استان اظهار داشت: تعاونی‌های روستایی استان مهمترین ظرفیت برای اجرای سیاست های دولت در زمینه تحول حوزه اقتصاد کشاورزی و افزایش بهره وری تولید بشمار می آیند.

وی افزود: مدیریت مصرف، افزایش راندمان آب کشاورزی، اجرای الگوی کشت مناسب، توزیع نهاده های کشاورزی، خرید محصولات تضمینی و توافقی از کشاورزان، زنجیره های مختلف تولید، ویژه گوشت سفید و قرمز از مهمترین سیاست های تحول گرای دولت هاست که توسط تعاونی ها و تشکل های تعاون روستایی محقق می شود.

مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت: امروز این تعاونی در استان با بیش از ۸۰ کارشناس اداری و حدود ۵۰ هزار نفر عضو تشکلهای مردم نهاد با بیش از ۲۴۰ شرکت تعاونی و ۵ اتحادیه شهرستانی و استانی آماده اجرای سیاست های بخش کشاورزی و بویژه سند چشم انداز برنامه هفتم است.

شکری ادامه داد: مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت: این تعاون در دو سال اخیر فعالیت های چشمگیری در زمینه کشت ذرت علوفه ای و خرید گندم از کشاورزان به میزان ۵ برابر نسبت به سنوات گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: طرح توانمند سازی ۵۰ هزار هکتاری و بیش از ۱۸۰میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برای توسعه و ترمیم انبارها و تجهیزات اقدام و این مهم تحولی در تعاون روستایی ایجاد نموده و امروز تعاون روستایی و تشکل های ان بزرگترین ظرفیت در بخش کشاورزی استان قلمداد می شود.

حشمت عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این دیدار بر ادامه تلاش‌های مشترک میان سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای و رفع موانع موجود تأکید کرد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان