پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیر عامل آتش‌نشانی ایلام از کلنگ‌زنی ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی در بلوار مصلی شهر ایلام خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد، نصرت الله لطفی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، با اشاره به افزایش وسعت محدوده شهری، گفت: در حال حاضر 3 ایستگاه آتش نشانی در شهر ایلام فعال است که با توجه به نیاز شهر، احداث دو ایستگاه دیگر ضروری است.

مدیر عامل آتش نشانی ایلام ادامه داد: خوشبختانه همزمان با روز ملی ایمنی و آتش نشانی چهارمین ایستگاه آتش نشانی شهر ایلام با اعتبار 150 میلیارد ریال و به مساحت 500 مترمربع از محل منابع داخلی شهرداری کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات آتش نشانی ایلام، تصریح کرد: آتش نشانی ایلام نیازمند توجه و تجهیزات لازم است که در این راستا یک دستگاه خودرو آتش نشانی به ناوگان اضافه شده است.

مدیر عامل آتش نشانی ایلام با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری 1427 حوادث در شهر ایلام ثبت شده است، گفت: 595 مورد این حوادث مربوط به حریق و 832 مورد نیز مربوط به امداد و نجات است.

مدیرعامل آتش نشانی ایلام تصریح کرد: همچنین در این بازده زمانی، تعداد 611 فرد حادثه دیده توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافته است.

وی با اشاره به 599 مورد حادثه آتش سوزی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، گفت: 76 مورد از این آتش سوزی ها مربوط به منازل مسکونی است، که متاسفانه از این موارد فقط 6 مورد دارای بیمه حوادث آتش سوزی بوده است.

وی ادامه داد: از مردم درخواست داریم به بیمه کردن منازل خود و بیمه نامه های آتش سوزی توجه بیشتری داشته باشند.

لطفی به دیگر اقدامات این سازمان در 6 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: 210 مورد حادثه آسانسور، 164 مورد زنده گیری حیوانات خطرناک، 9 مورد خودکشی، 95 مورد زنده گیری مار نیز در این بازه زمانی ثبت شده است.

مدیرعامل آتش نشانی ایلام ادامه داد: برای انجام این تعداد ماموریت، 1383 وسیله نقلیه و 4108 نیرو به محل حادثه اعزام شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای ده ها برنامه در هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی در ایلام اشاره کرد و گفت: تقدیر از آتش نشانان نمونه و خانواده های آتش نشانان، رژه خودرویی و غیره از جمله این موارد است.

مدیر عامل آتش نشانی ایلام با بیان اینکه آتش نشانی به عنوان یک سازمان دولتی در زیر مجموعه شهرداری فعالیت می‌کند، گفت: این سازمان وظیفه مقابله با آتش و برخی دیگر از سوانح و حوادث مانند تصادف، گیر کردن در کوهستان، چاه، آسانسور غیره را بر عهده دارد.

لطفی در پایان گفت: در حال حاضر 73 نیرو به صورت 24 ساعته در ایستگاه های آتش نشانی شهر ایلام مشغول خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان