پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیرکل تعاون روستایی ایلام از تدوین و اجرای ۵۵ طرح کشاورزی با تسهیلات ویژه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر بخش های کشاورزی و روستایی استان خبر داد.

به گزارش ایلام رویداد؛ حمیدرضا شکری در دیدار با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام به مناسبت روز روستا و عشایر اظهار کرد: اتحادیه مرغداران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌ها در استان، هر ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم گوشت مرغ را به بازار استان ارائه می‌ کند.

وی همچنین به تشکل اتحادیه زنبورداران اشاره کرد و افزود: با داشتن ۱۸۰ هزار کلنی زنبور، سهم قابل توجهی در تولید عسل استان دارد.

مدیر کل تعاون روستایی در مورد تشکل‌های زنان روستایی نیز اظهار کرد: این بخش با چهار تشکل فعال در زمینه‌های متنوعی از جمله صنایع دستی، تولید محصولات روستایی و توانمندسازی زنان فعالیت دارد و به تقویت نقش زنان در اقتصاد روستایی و افزایش اشتغال‌زایی کمک می‌کند.

شکری در خصوص پروژه ساماندهی تعاونی های تولید طرح “سامانه گرمسیری” نیز گفت: استفاده از طرح های آب و خاک در سطح ۲۸ هزار هکتار به تولید محصولات کشاورزی کمک می‌کند و سامانه گرمسیری یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه‌ای استان است که پتانسیل بالایی برای رشد اقتصادی منطقه دارد.

وی همچنین با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در دولت سیزدهم بیان کرد: بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت انبارها و نوسازی زیرساخت‌های ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی تأمین شده است که این اقدام به افزایش کارایی و آمادگی برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر کمک خواهد کرد و همچنین امسال میزان خرید گندم از ۲۴ هزار تن به ۱۳۶ هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام از تدوین و اجرای ۵۵ طرح کشاورزی با تسهیلات ویژه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر بخش های کشاورزی و روستایی استان خبر داد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های آتی برای ایجاد تحول در چرخه تولید گوشت قرمز با استفاده از ظرفیت اتحادیه دامداران یادآور شد: کشت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در پاییز امسال که بخشی از استراتژی کلی برای افزایش تولیدات دامی و کشاورزی است در دستور کار قرار دارد.

شکری ادامه داد: در راستایی اجرای کشت بهینه از منابع آب اضافی استان کشت دوم در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ هکتار و امسال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از طریق تعاون تولید روستایی استان عملیاتی شد.

به گفته وی، در سال گذشته ۶۰ هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع استان برداشت شد و امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه ای تولید و در اختیار دامداران استان و سایر استان ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان