پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد|رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام گفت: هدف از ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربری پیوند بین دانش و اشتغال می باشد و در این راستا فارغ التحصیلان بسیاری جذب بازار کار شده است.

به گزارش ایلام رویداد؛ منصور احمدی امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار داشت: این دانشگاه  با ۲۲٠ هزار دانشجو در سطح ۳۶٠ مرکز دانشگاهی در سراسر کشور فعال می باشند که اکثر این مراکز در جوار صنعتی دایر هستند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام در ۸ مرکز در استان فعال بوده که سه مرکز آن در شهر ایلام دایر است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی در  شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، مهران، دره شهر و دهلران با بیش از ۵ هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فعال می باشد.

احمدی ادامه داد: رشته های تدریس شده در این مراکز بر اساس نیاز بازار کار، فنی و مهارتی می باشد.

وی در ادامه از اجرای طرح آباد برای اشتغال دانش آموختگان بیکار خبر داد و گفت: این طرح در هیات دولت تصویب و بر اساس رشته های مطالعه شده فرد برگزار می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام بیان داشت: در سنوات گذشته ۲۴ دوره آموزشی کوتاه مدت با شرکت حدود ۳٠٠ نفر متقاضی و بر اساس نیاز برگزار شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از ۲ هزار ۵٠٠ نفر دانشجو در سطح مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام مشغول به تحصیل شوند.

احمدی عنوان کرد: رشته های دانشگاه چامع علمی کاربردی ایلام مهارتی و حرفه ای و دارای ۴۷کد رشته در بخش کاردانی و ۴۱ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی در پایان گفت: ۷۵درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام جذب بازار کار می شوند و کمترین میزان بیکاری بین این افراد وجود دارد.

۱۸ مهرماه به عنوان سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان