پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: سهمیه سوخت (نفت و گاز) توزیعی بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری، ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر است.

به گزارش ایلام رویداد؛ پرویز ایدون با تاکید بر این که سهمیه اختصاص یافته سوخت بخش کشاورزی در سامانه سدف به استان‌های مختلف کشور بر اساس میزان وسعت و هکتار زمین کشاورزی است، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی کشور با وزارت جهاد کشاورزی، مصوب شده است که سهمیه سوخت توزیعی در بین استان‌های مختلف کشور برای کشاورزان بر اساس سهمیه توزیع شده در سال زراعی قبل باشد.

وی با بیان این که سهمیه سوخت (نفت و گاز) توزیعی بخش کشاورزی استان ایلام در سال زراعی جاری، ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر است، افزود: بر این اساس سهمیه سوخت کشاورزان استان در فصل پاییز سال جاری، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر، معادل ۳۹ درصد کل سهمیه استان است که تلاش می‌شود با رایزنی‌های انجام شده از طریق مسئولان استان و برگزاری نشست‌هایی در این خصوص، به ۴۴ درصد کل سهمیه استان افزایش یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تشریح کرد: برای افزایش سهیمه سوخت کشاورزان استان، مکاتباتی با شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی کشور و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است و در روز‌های آتی یک جلسه نیز با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد سهمیه امسال برای پاییز افزایش یابد.

ایدون تصریح کرد: کشاورزان و تراکتورداران حرفه‌ای برای تخصیص سهمیه سوخت، بایستی به سامانه سدف (سامانه درخواست برای فرآورده‌های نفتی) مراجعه کنند و با ارائه مستندات و تائیدیه جهاد کشاورزی، میزان هکتار زمین زراعی خود را برای اختصاص سهمیه سوخت در این سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: پس از ثبت نام در سامانه سدف، میزان سهمیه سوخت متقاضیان در کارت بانکی‌ای که به این سامانه اعلام شده است بارگزاری می‌شود و این سهمیه از طریق پایانه‌های جایگاه‌های سوخت قابل دریافت خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام اذعان کرد: قیمت تمام شده هر لیتر سوخت نفت و گاز در کشور ۴۲۰ هزار ریال است و در حال حاضر با حمایت و یارانه دولت هر لیتر سه هزار ریال به صورت قیمت دولتی و ۶ هزار ریال آزاد عرضه می‌شود و از سوی دیگر برای جلوگیری از هر گونه قاچاق سوخت در بخش کشاورزی نیز لازم است که ساماندهی مناسبی برای عرضه سهمیه سوخت بخش کشاورزی انجام شود.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان