پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز تامین تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برای پتروشیمی دهلران و ایجاد شرکت نفت و گاز استان اخذ شد.

ب‍ه گزارش ایلام رویداد؛ فریدون همتی به همراه دیگر نمایندگان ایلام در دیدار با محسن پاک نژاد وزیر نفت بر رفع موانع حوزه نفت و گاز این استان تاکید کردند.

ویافزود: مجمع نمایندگان استان در این نشست خواستار اجرایی شدن توسعه میدان نفتی چنگوله و اذر که در دولت قبل ابلاغ آن انجام نشده بود شدند که وزیر نفت قول مساعد ابلاغ و اجرای این پروژه را داد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به درخواست مجمع نماینگان مقرر شد مدیر عامل شرکت ملی نفت نشست های منظم فصلی با شرکت های نفت گاز ،نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایلام برای پیگیری و‌کنترل پروژه های نفتی و‌گازی استان داشته باشد و‌ گزارش آن به وزیر نفت ارائه شود.

همتی بیان داشت: یکی دیگر از مباحث که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت موافقت با اعلام آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای سرمایه گذاری در نصب تجهیزات مورد نیاز در بالادست و سرچاهی تنگ بیجار بود.

وی تامین مالی برای تسریع در تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز، رفع محدودیت در تامین خوراک پتروشیمی ایلام ، تسریع در توسعه میدان گازی بانکول و باباقیر و اقدام سریع مجوز تامین تخصیص اعتبار(ارزی/ریالی) برای شروع عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران ،NGL و سایر میدان های نفتی در مناطق دهلران و کبیرکوه و همچنین تامین اعتبار بیمارستان ۹۶ تختخوابی در دهلران را از دیگر درخواست های مجمع نمایندگان استان عنوان کرد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تعیین تکلیف میدان گازی سمند آبدانان نیز از دیگر مباحثی بود که نمایندگان استان در دیدار با وزیر نفت بر آنها تاکید داشتند و این موارد با مساعدت وزیر نفت همراه بود.

همتی تاکید کرد: سرمایه گذاری برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب ایلام به منظور تامین آب پالایشگاه و پتروشیمی و آزاد شدن اب سد گلال نیز مورد درخواست قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبار مسئولیت های اجتماعی برای اجرای طرح های هادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و کمک به پیمانکار میدان گازی بانکول (هیربد) در خصوص پرداخت حقوق کارگران و شروع عملیات عمرانی این طرح نیز مطرح شد که وزیر نفت در این زمینه قول مساعد داد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث مرکز رادیوتراپی در مرکز استان که از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور شهید بود و توافق بین وزارت نفت و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در این خصوص نیز انجام شده است نیز از دیگر مباحث پیگیری شده در این نشست عنوان کرد.

همتی رفع مشکلات کارکنان شرکت گاز شهرستان ایوان در خصوص اجرای آیتم های حقوقی بدی آب و هوا و آلودگی هوا ناشی از گردوغبار و جلوگیری از تضییع حق و حقوق این کارکنان از دیگر مباحث مطرح شده دیگر از سوی نمایندگان استان ایلام در این نشست بود که وزیر نفت دستور تمام موارد مطرح شده در این نشست را با نظر موافق به شرکت ملی نفت و گاز و نفت مناطق مرکزی و معاون امور مجلس را برای اجرا صادر کرد.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان