پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تقویت اقتصادی روستاهای هدف گردشگری، جذب گردشگران را به دنبال خواهد داشت، گفت: گردشگری زمینه ساز توسعه همه جانبه روستاها است.

به گزارش ایلام رویداد؛ "محمدسبحان حسنی" روز سه‌شنبه در اولین نشست سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی‌های گردشگری ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستاییان غرب کشور با حضور استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان، اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان ایلام، طی سال‌های اخیر اقدامات خوب و مطلوبی انجام و این امر زمینه ساز استقبال مردم از حوزه گردشگری در این استان شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام شاهد افزایش ۶۰ درصدی حضور گردشگران عراقی نسبت به سال گذشته بوده است، افزود: این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان مرزی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش گردشگری است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تاکید کرد: امروز در دنیا از مقوله گردشگری به عنوان یک صنعت یاد می شود، در واقع رتبه اول برخی کشورها در ارز آوری مربوط به بخش گردشگری و توجه این این حوزه است، با توجه به ظرفیت‌های بخش گردشگری استان ایلام این مهم در استان ایلام می‌تواند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسنی با بیان اینکه از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری حمایت می‌شود، گفت: نقش رسانه‌ها در این بخش و تاثیرگذاری در حوزه توجه به روستاهای هدف گردشگری، نقش مهمی در توسعه گردشگری در بخش های روستایی، طبیعت، درمانی و سایر حوزه‌ها دارد.

وی تاکید کرد: گردشگری همواره از مباحث مهم در دنیا است و به عنوان یک صنعت باارزش اهمیت ویژه‌ای دارد که با توجه به تاثیر آن در ایجاد اشتغال، بهره گیری از توان نیروهای مستعد و توانمند این حوزه برای پیشبرد بهتر امور باید همواره در دستور کار قرار گیرد.

اولین سمینار و کارگاه آموزشی تسهیل‌گری تعاونی‌های گردشگری استان های غرب کشور شامل کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان به‌میزبانی استان ایلام به مدت ۲ روز از اول تا دوم آبان‌ماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در محل سالن همایش هتل زاگرس شهر ایلام با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نویسنده:
سارا میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان