پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی؛صیانت از آثار فرهنگی و هنری در راستای کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است
به گزارش ایلام رویداد، علی هوشمند چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده و در برگیرنده طیف های متنوع فعالان فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف  است.
وی گفت؛صیانت از آثار فرهنگی و هنری نیازمند فرهنگ سازی و اشتغالزایی در راستای بهبود نظارت می باشد.

وی به موضوع کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل ستاد اربعین در این اداره کل برگزاری برنامه های شعر علمدار، سه سوگواره اربعین، تولید فیلم مستند، جشنواره عکس، برپایی ایستگاه صلواتی تحت عنوان شین با مشارکت هنرمندان و فعالان فرهنگی استان و کشور و ایستگاه صلواتی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه نیز در دست پیگیری است.

« علی هوشمند» تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه های مورد تاکید دولت سیزدهم، برنامه های خود را با محور قرار دادن دو موضوع یعنی رعایت عدالت در ارائه خدمات فرهنگی به مناطق و اقشار مختلف و توجه به تقویت ارزش های دینی و اخلاقی در اجرای برنامه ها تلاش نموده در راستای کمک به توسعه استان و تحقق برنامه های دولت انقلابی گام بردارد.
 
وی با اشاره به فعالیت های عمرانی و زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر استان، گفت: تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جلب مشارکت مردم در برنامه های دولت، ترویج ارزش های اسلامی و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، نیازمند ایجاد مراکز فرهنگی و تهیه امکانات لازم جهت تشویق اقشار مختلف مردم به انجام فعالیت های فرهنگی است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه کتاب، تصریح کرد: در یکسال گذشته ۳۲۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است و تعداد کل ناشران استان ۳۸ ناشر است، صدور و تمدید مجوز نشر کتاب: صدور 9 پروانه نشر کتاب،   تمدید  15 پروانه نشر کتاب، ترجمه ۲۹ عنوان کتاب، خرید ۴ هزار و ۳۵۲ جلد کتاب با اعتباری بالغ ۱۱۳ میلیارد ریال در راستای حمایت از مولفان و نویسندگان و چاپ ۳۰ عنوان کتاب در حوزه کودک نیز از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است.
 
هوشمند تعداد کل چاپخانه‌های استان را 67 واحد چاپی عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته مجوز فعالیت ۲ واحد چاپخانه جدید در استان صادر شده است، ۶ واحد چاپخانه تمدید مجوز شده و از ۵۶ واحد چاپخانه بازدید شده است، در حال حاضر نیز ۸۶  موسسه فرهنگی و هنری و  ۲۱ انجمن ادبی در استان فعالیت دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  با بیان اینکه تمدید پروانه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت  به تعداد 17 مؤسسه و پیگیری تمدید پروانه یک مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، از جمله فعالیت های این اداره کل در حوزه عترت و قرآن بوده است، گفت: سهمیه بیمه فعالان قرآنی در سنوات گذشته 90 نفر بوده که در سال جاری با تلاش همکاران و ثبت نامه 300 نفر در سامانه حمد 210 نفر تایید شده و در مراحل پایان کار می باشد، برگزاری تعداد 2 نشست با مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار شده است.
وی تعداد محافل قرآنی برگزار شده در سطح مؤسسات قرآن و عترت 34 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد نشست های قرآنی برگزار شده با محوریت نقش قرآن و آموزه های قرآنی در خانواده در سطح مؤسسات 34 مورد بوده است و برگزاری برنامه های نمایشی با موضوع قرآن و عترت 40 مورد، برگزاری کارگاه های خوشنویسی ورکشاپ با موضوع قرآن و عترت 20 مورد، کمک و مساعدت به فعالیتهای فرهنگی مؤسسات 6 مورد به مبلغ 25 میلیون تومان و معرفی 4 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت به بانک عامل برای دریافت تسهیلات از دیگر فعالیت های این اداره در حوزه قرآن و عترت بوده است.

وی در ادامه گفت: معرفی هنرمندان به جامعه و اطلاع مردم از تولیدات فرهنگی و هنری نیازمند اطلاع رسانی و ایحاد زمینه بازدید مردم از تولیدات فرهنگی است و در تمام کشورهای دنیا تلاش می شود با برگزاری نمایشگاه امکان بازدید و آشنایی مردم با تولیدات فرهنگی فراهم شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور آشنایی مردم با تولیدات هنرمندان استان در زمینه های نقاشی، خوشنویسی، طراحی هنری، مد و لباس و .... بیش از 14 نمایشگاه  را در این راستا  برگزار کرده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان