ایلام رویداد |مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: سرانه فضاهای آموزشی در استان به بیش از ۱۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلام رویداد؛ حمیدرضا رئیسی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش ساعت۲۲ شامگاه جمعه در خصوص بررسی وضعیت آموزش فنی و حرفه ای ایلام، اظهار داشت: بر اساس سند برنامه تحول سازمان آموزش فنی، بر محورهای اصلی عدالت مهارتی در تمامی مناطق استان تاکید شده است.
وی افزود: این مهم شامل توسعه فضای آموزشی، ایجاد کارگاه های بازار محور، تقویت و توسعه آموزشگاههای خصوصی، مشارکتجویی و همافزایی با شرکای اجتماعی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: همچنین، توسعه آموزشهای مهارتی در مدارس بر اساس برنامه هفتم توسعه و تربیت نیروی متخصص مورد توجه قرار گرفته است.
رئیسی بیان داشت: در استان، ۱۹ گروه هدف با استفاده از ظرفیت ۶۰۰ کارگاه آموزشی دولتی و خصوصی، قصد آموزش ۵۰ هزار نفر در سال را دارند.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه، میتوان به افزایش سرانه فضاهای آموزشی به بیش از ۱۰ هزار متر مربع، ایجاد ۴۰ کارگاه در مراکز دانشگاهی، و راهاندازی مراکز تخصصی در حوزه نفت و گاز اشاره کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام عنوان کرد: در حوزه صنعت نیز، مراکز جوارکارگاهی در پتروشیمی، پالایشگاه گاز ایلام و شرکتهای نفتی در مهران راهاندازی شده است.
وی تصریح کرد: در استان، مراکز آموزشی ثابت در تمامی شهرستانها وجود دارد، اما در شهرستانهای جدید تأسیس مانند هلیلان، بدره و چوار، ساختمان مرکز استیجاری است و مؤسسات آزاد آموزش وجود دارند ولی فعالیت محدود است. بخش دولتی در این شهرستانها نیز فعالیت کمی دارند و در استان حدود ۱۲۰۰ حرفه در سال معادل ۶ میلیون ساعت آموزش داده میشود.
رئیسی با اشاره به کمتوجهی در حوزه مهارت در گذشته گفت: در سفر رئیسجمهور و پیگیریهای نمایندگان مجلس، اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای تجهیز و تغییر ساختار این حوزه اختصاص یافته است. هدف امسال، ایجاد ۳۰ کارگاه بازار محور در استان است.
وی افزود: با توجه به اینکه یک چهارم از مهارت آموختگان پس از آموزش وارد بازار کار شده و معیشت خود را تأمین میکنند، در سال گذشته، ۲۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات به مهارتآموزان اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام، همچنین بر اهمیت تسهیلات بانکی برای راهاندازی کسبوکارهای جوانان تاکید و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شد.
وی در پایان به نبود برنامههای مشخص پس از فارغالتحصیلی اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعهیافته، برنامهریزی برای آینده فارغالتحصیلان و حمایتهای مالی پس از آموزش اهمیت دارد.
انتهای پیام/