پایگاه خبری ایلام رویداد

ایلام رویداد |به گزارش ایلام رویداد به نقل از سایت خبری راسان خبر؛ برای رسیدن به آرامش در زندگی مشترک، یک تلاش مشترک لازم است. جوانان هرگز قادر نخواهید بود به تنهایی و به صورت یک طرفه معنای آرامش را در زندگی مشترک درک کنید.هیچ گونه امکاناتی نمی تواند حس خوشبختی را در قلب آنها ایجاد کند.

زوج های موفق و خوشبخت کار خاصی انجام نمی دهند. دوطرف با رفع نیاز به آرامش و تعادل خواهند رسید و در مسیر پویایی و تکامل قرار خواهند گرفت.

در آیین اسلام، ازدواج نصفی از دین و کمال شخصیتی مسلمین تلقی شده که کمال مطلوب نهایی در رعایت نیمه ی دیگر منوط و محدود به حفظ ایمان و عفت اسلامی است. ازدواج سنت رسول خداست و لذا شرع مقدس اسلام به ازدواج عنایت و تاکید دارد.

در فرهنگ اصیل ایرانی تشکیل زندگی دو جوان به سبک زندگی اسلامی نیاز به برگزاری مراسمات تجمل گرایی و تهیه تمامی امکانات اولیه زندگی را ندارد. مقوله ازدواج بایستی با نگرش آرام بخش باشد نه آسایش بخش و این مهم پایه و اساس سبک زندگی اسلامی می باشد.

زمانی جامعه می تواند آثار ایدئولوژی خود را عرضه کند که دارای سبک زندگی به عنوان یک چارچوب برای حیات فردی و اجتماعی و بر این قاعده باشد.

نویسنده کتاب سبک زندگی اسلامی در استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار راسان خبر، اظهار داشت: نگاه به تجمل گرایی و اشرافی گری به عنوان آسیب جدی مانع از ازدواج به موقع جوانان شده است. و این مهم به این دلیل بوده که خانواده ها با مطرح نمودن بحث اقتصادی و مادی با ایجاد نمودن ترس و دلهره در دل جوانان مانع از تشکیل زندگی به موقع آنها می شوند.

حجت‌الاسلام سعید عزیزیان با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی به مقوله ازدواج  توجه بسیاری شده افزود: امروزه در جامعه مردم تا حدودی از آموزه های دینی و تاثیر گذاری فرهنگ غربی بر زندگی فاصله گرفته اند. و این موضوع سبب شده  تفکر و نگرش انسان ها بر روی مقوله اقتصاد تمرکز شود.

وی بیان داشت: در مقوله ازدواج آنچه که از آموزه های دینی بدست می آید جز اولویت برنامه های زندگی فردی است. یعنی فرد زمانی که به سن بلوغ رسیده و احساس نیاز می کند می تواند تشکیل زندگی دهد.

این استاد دانشگاه گفت: منابع و آموزه های دینی ترغیب کننده جوانان به سمت ازدواج می باشد و این مهم به عنوان عاملی آرام بخش و ایجاد نمودن جایگاه اجتماعی برای فرد، عاملی مهم براب مسوولیت پذیری انسان معرفی شده است. بر این اساس در مبانی دینی ما توصیه به این امر می کند. و در جاهایی نیز از تجرد گرایی نهی شده است.

نگرش جوانان نسبت به ازدواج اصلاح شود

وی با تاکید بر اینکه باید نگرش جوانان نسبت به ازدواج آصلاح شود، تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه سبب شده جوانان از مقوله ازدواج به عنوان غول یاد می کنند. زیرا توانایی انجام این کار از نگاه مالی و اقتصادی را ندارند. بنابراین ما باید به عنوان مسوول این نگرش را به سمت آرامش بخشی، عطوفت، مهربانی و خدمتگزاری به همدیگر برای تشکیل خانواده تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام عزیزیان عنوان کرد: خانوده ها نیز می تواند با تسهیل امکانات در شروع زندگی مشترک، جوانان را همراهی و از هزینه اضافی اقتصادی خودداری کنند.

نویسنده کتاب سبک زندگی اسلامی اضافه کرد: مهمترین مباحثی که در حوزه فرهنگ جامعه مطرح می شود هویت جامعه است. یعنی هویت هر جامعه ای نقش مهمی در استقلال، استحکام و پایداری دارد و سبک زندگی از مولفه های مهم این بخش است.

 ۵۹۹ واقعه طلاق در ایلام ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال ایلام در گفت و گویی اظهار داشت: در هشت ماه امسال ۵۹۹ واقعه طلاق در استان ثبت شده و نسبت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است.

سید سید محمد تقوی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۵۶ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

با بررسی نتایج پژوهش‌های دو دهه اخیر، مشخص شد همسرگزینی نادرست، نقص دانش و مهارت همسران،‌ عملکرد نامطلوب همسران و شرایط نامطلوب اقتصادی باعث طلاق در خانواده‌ها شده است که می‌توان با اجرای دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای از سوی نهادهای مسئول، الزام همسران به شرکت در آن و همچنین در نظر گرفتن ضمانت اجرای قانونی مناسب، گام‌هایی در کاهش پدیده طلاق برداشت.

http://rasankhabar.ir/?p= 61027

انتهای پیام/

نویسنده:
سمیه آذرمهر، فعال رسانه ای ایلام
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان